learn industry

OFED opleidingsfonds

secret shoppers: een interactieve video als sales training.

Sales trainingen zijn zo oud als het beroep zelf. Maar sluit een upselling training in de winkel nog wel aan bij de ‘moderne verkoper’? Gelukkig durft OFED de stap te maken naar een e-learning die aansluit bij een diverse doelgroep, en die ingezet kan worden bij verschillende bedrijven met elk hun eigen identiteit.

“Het oudere stel speelt een spel, en dat laten ze de kijker weten: een stiekeme knipoog, een overtrokken reactie.

de secret shoppers.

In deze video e-learning sta je op het punt om je werkdag te beginnen. Uit je ooghoek zie je een ouder stel op een bankje. Het is duidelijk dat ze pret hebben, maar waarover?  

 

Dan komt ‘oma’ de winkel binnen. Hoe help je deze veeleisende klant aan een mooie tablet? De film bevriest en jij moet als verkoper reageren op de vragen van de klant om haar te helpen en als het lukt ook nog een tablethoes te verkopen.

Later komt ‘opa’ binnen. Hij blijkt een absolute digibeet. Hoe help je hem? Het lijkt erop dat het oudere stel zelfs voorbijgangers inschakelt om jou te testen. Zo komt er een man binnen die veel te gehaast is voor een zorgvuldig verkoopgesprek. Hoe los je dit op?  

interactieve video.

Door te werken met interactieve video zit je echt helemaal in de scenario’s die zich afspelen in een winkel die de gebruiker herkent uit hun eigen werk context. Gefilmd vanuit POV (point of view) kan je zomaar heel zenuwachtig worden door de lastige vragen van de secret shoppers.  

Je wordt verrast door klanten, zoals dat ook in de dagelijkse praktijk gebeurt. Het vleugje humor houd je bij de les.

Zou dit concept voor jouw bedrijf kunnen werken? Wij komen graag met je in contact om mee te denken over jouw leerproblemen.