Bol.com wil altijd het beste bieden voor elke klant. Ook als ze producten bestellen bij een van de tienduizenden partner-ondernemers op het platform. Hoe maak je klanttevredenheid bespreekbaar onder zo’n grote doelgroep? Hoe maak je het leuk en leerzaam?
Dat was de opdracht die we kregen van het bol.com projectteam. ‘Laat zien wat het juiste gedrag is, maar het moet natuurlijk niet braaf en betuttelend worden!’
over dit concept...
In de videolearning van bol.com TV combineren we verrassende interacties met humoristische filmscenario’s. Als deelnemer ga je op pad met Olivier, reporter van bol.com TV. Zo kom je in allerlei onverwachte situaties terecht, waarin je steeds weer het beste voor de klant kiest.
Met dit concept werd het karakter van Olivier geboren, of eigenlijk ‘Olivjee’. Een beetje verwend en een tikje verwaand. Maar reuze aardig natuurlijk. Een presentator met een knipoog. Want een verhaal is zo overtuigend als z’n hoofdpersoon.
Deze module vraagt om vervolg! Met de enthousiaste reacties op de eerste episode over klanttevredenheid was er al snel behoefte aan een vervolg. In het tweede deel maakt Olivier een reportage over IT-security.
Zou dit concept voor jouw bedrijf kunnen werken? Wij komen graag met je in contact om mee te denken over jouw leerproblemen.